Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 3 mars 2011

Jag ber om ursäkt...

För att jag varit så dålig på att uppdatera här! Igår var det 4 veckor sedan min operation och livet flyter på. Jag började jobba i måndags. Helgen bestod mest av ångest, jag hann bli bekväm och lat på de 4 veckorna jag var sjukskriven så en del av mig ville absolut inte börja jobba! Men nu när jag väl kommit igång känns det faktiskt väldigt bra. En sak är säker; jag kommer att uppskatta den kommande helgen betydligt mycket mer! Ledighet! :)

Viktmässigt har det inte hänt så där supermycket, jag har hamnat på en platå kan man säga. Vågen visade 104,3 i förrgår vilket innebär en viktminskning på 12,2 kg sedan flytstarten för 6 veckor sedan så det är ändå ett helt fantastiskt reslutat i mina ögon, 2 kg/vecka. Jag ska mäta mig igen i helgen och det lär bli intressant. Jag märker ju på kläderna att de blivit större. Eller ja, det är nog snarare så att jag blivit mindre... Speciellt över rumpan, jag har världens häng på ALLA mina byxor. Det är mindre roligt.

Jag har också börjat äta vanlig mat, jag stod inte ut av tanken på att bara äta puré och soppor. Men jag tuggar väldigt, väldigt noga och jag väljer mat med omsorg. Kyckling och potatis blev premiären och det gick alldeles finfint. Imorgon ska jag prova fläskkött och håller tummarna för att det också går vägen. För att inte tala om att jag äntligen börjat äta knäckebröd! Så gudomligt gott! Wasa Frukost Fullkorn är det som gäller just nu, med Kalles randiga kaviar eller messmör. Mums! En del ägg blir det också och det är ju bra, mycket proteiner där.

Jag återkommer i helgen med uppdaterade mått. Ha det bra tills dess! :)

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig Blogg Du har. Jag ska opereras 31/5-11 Så allt som alla skriver slukar jag glupskt. Känner mig inte orolig över någonting just nu. Har varit sövd flera gånger och känner stor tillförlitlighet till läkarna som ska operera mig. ÄR oerhört motiverad. Vet att jag kan råka ut för komplikationer, men det kan man göra av att dra ut en tand också. Ska följa Din blogg. Lycka till med fortsättningen. Jag har en blogg med men har inte spridit det så mycket än.. Men Om Du vill läsa så är adressen : styhrca.blogg.se
    Tack för mig. /Carina

    SvaraRadera