Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 19 januari 2011

Två veckor kvar

Idag är det två veckor kvar till min operation. Om ganska exakt två veckor ska jag infinna mig på Ersta. Satan i gatan vad jag kommer vara nervös, känner hur magen knyter sig nu bara jag tänker på det...

Igår började jag ju att enbart dricka Modifast och det utvecklade sig till att bli något av en helvetesdag. Jag har gått på Cambridge förut så jag vet vad det innebär men den här gången hann jag inte förbereda mig, det var bara att börja. Första halvan av dagen gick ganska bra, jag var hungrig men ändå vid gott mod. Eftermiddagen-kvällen däremot mådde jag sämre, en fruktansvärd huvudvärk, illamående och skakningar. Jag somnade på soffan när jag kom hem från jobbet.

Precis innan handbollen skulle börja var det dags för 4:e och sista "shaken" för dagen. Då bröt jag ihop. Jag storböla utan att egentligen veta riktigt varför. Men allting kom på en gång, alla goda maträtter jag planerat att äta innan operation som jag nu inte hinner äta, tänk om jag inte kommer kunna äta dem alls sedan, inte ens lite?! Och tänk och något går snett under operationen, tänk om jag kommer att spendera resten av mitt liv med att ångra min operation. Sådana tankar dök upp och tårarna bara sprutade.

Tack och lov för min underbara och förstående sambo, han peppade, tröstade och gick och blandade min shake åt mig. Sedan kändes det bättre. Jag kanske bara behövde få ut mig lite oro. Jag vet att sambon har rätt när han säger att jag vill det här. Det vill jag ju! Jag är bara rädd...

Idag känner jag inte alls så, jag ser fram emot min operation och skulle gärna vilja att den var redan imorgon. Rent fysiskt mår jag inte alls bra idag och min största rädsla just nu är att jag ska bli sjuk lagom till operationen så att allt ställs in. Det vore katastrof!

Håll tummarna för att jag håller mig frisk!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ramlade in här via en annan blogg där du gjort en kommentar. :) Förstår din rädlsa över att bli sjuk och pirrigheten över det som komma skall. Hade likdant, gjorde min op 27/9-10 på Nyköpings lasarett.
    Det absolut bästa beslut jag tagit i hela mitt liv, ja förutom då att föda min son oxå.:)
    Min blogg är blandad av allt möjligt men under kategorin Min Operation finns allts samlat om du vill läsa.
    Önskar dig all lycka till och ska bli kul att få följa din resa genom detta!
    Kram Malin :)
    http://malladelicious.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Trocadero71 e inte min blogg utan
    http://malladelicious.blogg.se/
    kunde inte välja annat där du lagt upp kommentera som:
    Brukar ju finnas ett annat alternativ där på andra bloggar för mig att välja.

    SvaraRadera