Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 16 februari 2011

Asiatisk kycklingsoppa med Philadelphiaost

Du behöver:
1 purjolök
1 röd paprika
2-3 kycklingfiléer
smör/olja att steka i
4 msk Curry Madras
1-2 msk paprikapulver
2 liter vatten
4 hönsbuljongtärningar
1,5 msk Maizena
spagetti (ca en "näve")
500 g Philadelphia
svartpeppar
salt

Gör så här:
Strimla purjolöken och hacka paprikan i fyrkanter. Skär kycklingen i kuber och stek dessa i smör/olja några minuter tills de nästan är klara. Häll i purjolök och paprika och stek tillsammans ytterligare några minuter. Krydda med curry madras och paprikapulver.


Koka under tiden upp buljongen. Lägg i kycklingfräset och Maizena när buljongen kokar och låt koka 2-3 minuter. Lägg i spagettin som du brutit i mindre bitar, koka den anvisade tiden (7-8 minuter vanligen). Sänk värmen på spisen och lägg i Philadelphiaosten, rör och låt osten smälta. Smaka av med salt och peppar.

I vanlig ordning så mixade jag min del och sambon fick sin omixad. Den här soppan är otroligt god, jag inbillar mig att den faktiskt är godare mixad, den blir fantastiskt krämig. Bilden här till höger visar min mixade soppa.

1 kommentar:

  1. hej! jag opererade för en vecka sedan och är inne i min flytande period.. :) så jag tänkte låna ditt recept.. gick det bra att mixa spagettin? :)
    kram!

    SvaraRadera