Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

måndag 21 februari 2011

Potatisbiffar

Du behöver:
6-7 kokta potatisar (gärna pressade)
2 ägg
salt
peppar
smör/olja att steka i

Gör så här:
Pressa potatisen om det inte redan är gjort. Blanda i äggen och kryddorna och forma små biffar (ca 2-4 msk/biff) och stek i panna på medelvärme, några minuter på varje sida tills de fått fin färg.

Jag hade inte pressat potatisen utan gjorde det när potatisarna var kylskåpskalla och det var min själ inte lätt! Så nästa gång jag gör dessa kommer jag att pressa potatisen när de är kokta. Jag kommer också att ha i parmesanost, inbillar mig att det skulle passa väldigt, väldigt bra.

Igår åt vi sylta och rödbetor till, det passar bra nu när jag är i slät mat-puréperioden, jag tuggade rödbetorna (och allt annat) väldigt, väldigt väl. Nästa gång blir det dock serverat kött eller något liknande till och då med parmensan som sagt. Återkommer när jag provat det, det dröjer några veckor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar