Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

söndag 6 februari 2011

En vanlig matdag på flytande föda

Tänkte beskriva hur jag äter nu så här i början efter operationen. Jag har förstått att sjukhusen har väldigt olika direktiv på hur man ska äta. Enligt Ersta ska vi äta flytande föda i 4 veckor, sedan 2 veckor puré och därefter kan vi äta vanlig mat.

Så nu äter jag enligt följande:

7:30 2 dl fil/yoghurt
10:00 2 dl fil/yoghurt/saftsoppa el. liknande
12:00 2 dl soppa
14:00 2 dl mjölk med lite Oboy (jag har inte kunnat dricka ren mjölk på 25 år)
16:00 2 dl fil/yoghurt/saftsoppa el. liknande
18:00 2 dl soppa
20:00 2 dl fil/yoghurt

Dessutom ska jag under en dag få i mig ytterligare 5 dl vätska. För min del blir det vatten eftersom jag inte dricker kaffe eller te. Kan säga att det känns som att jag inte gör något annat än att äta. Precis när den värsta äckelmättnaden har släppt är det dags att äta igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar