Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

lördag 12 februari 2011

Plåsterbyte (bilder på snitten)

På avdelningen fick jag plåster med plast runt, vet inte vad de heter men det har hållit tätt när jag duschat. De skulle sitta 5-7 dagar. Det första bytte jag i måndags, det andra i onsdags och de resterande tre byttes alldeles nyss trots att de satt som berget, men tror det är bra att få lufta lite också.

Det var rätt mycket klisterrester så jag var till Apoteket i veckan och köpte medicinsk bensin. Kan meddela att det svider att få in det i såren! Råkade komma åt ytterst lite när jag gnuggade vid sidan om och AJ vad det sved! Nåja, jag tycker att det svider ganska bra runt om också, man får ju gnugga lite och jag tror ett lager hud följde med. Har nu satt på kirurgtejp och smörjt in med aloe vera lotion och nu känns det mycket bättre.

Ps. Bilderna blir större om man klickar på dem, om du nu vill se detta i större format...

Som synes har jag fått värsta blåmärket över ett av snitten. Kan säga att det ser värre ut i verkligheten än vad det gör på bilderna :) Men det gör inte ont och är på väg att försvinna. Mina agraffer ska plockas den 17 februari, 15 dagar efter operationen. Egentligen ska de tas den 16:e men det fanns ingen ledig tid då. Snitten på bilderna är de som är längst till vänster (höger för er), jag har fyra nästan på rad och högre upp i mitten, man ser antydan till tejpen på översta bilden. Jag har två agraffer över varje snitt utom det översta där jag har en, totalt 9 agraffer alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar