Min viktnedgång

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 17 februari 2011

Lax, älskade lax!

I tisdags ringde jag och pratade med en av dietisterna på Ersta. Jag sa att jag höll på att bli tokig av att bara dricka flytande och frågade om jag nödvändigtvis måste göra det i ytterligare två veckor. Det behövde jag inte. Jag kunde byta ut lunch och middag mot slät mat och efter ca 7-10 dagar gå över till puré för att sedan gå över till vanlig kost. Nu vet inte jag riktigt vad skillnaden skulle vara mellan slät mat och puré men jag gissar att slät mat är lite mer rinnig?

Hur som helst så åkte jag igår, på tvåveckorsdagen sedan operationen, och köpte färsk lax. Jag älskar lax men äter det tyvärr för sällan. Vi har ibland köpt fryst lax men jag blir lika frustrerad varje gång, det smakar inte gott nog. Så nu blev det färsk. Visst är det dyrare men det är värt varenda krona! Laxen kokade jag och serverade med kokt potatis och majonnäs- och citronsås. För min del mixade jag potatis och sås till en slät kräm och laxen var ju bara att mosa med gaffeln och tugga lite extra. Så fruktansvärt gott det var med riktig mat!! Ikväll blir det dillstuvad potatis (återigen mixad för min del) med isterband till gubben och mera lax till mig :)

3 kommentarer:

  1. Heja! Vad härligt för dig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en härlig känsla att bara få tugga litegrann igen! :)

    SvaraRadera
  3. Gud, vad gott det lät med lax! Jag älskar lax.

    Hur mår du efter din GBP? Hamnade in på din sida av en slump, och såg att du gjort en sån med.

    :)Kika gärna in på min blogg om du vill. Skrivit lite om min Operation med :)

    SvaraRadera